2018-02-11

Var januari 2018 livets längsta månad?

Vi är redan 11 dagar in i februari, det har gått mig näst intill obemräkt förbi att vi redan är nästan halvvägs in i februari. Något som inte gick snabbt alls däremot var januari. Januari kändes som den längsta månaden i mitt liv och jag verkar inte vara ensam om att ha den känslan. 

I januari var jag inte genuint glad en enda dag. Känns sorgligt att säga det men så var det, kanske var det på grund av mörkret eller så var det bara höstens stress i kropp och själ som inte velat ge med sig. Fastän jag inte var den gladaste människan i januari så gjorde jag en del fina saker med människor jag tycker om, och jag hängde också en del med mig själv och mina tankar för att försöka reda ut allt som inte riktigt slutar snurra i mina tankar. Däremot blev det inte så mycket bloggande eller annat kul på sociala medier, var rätt tråkig i januari och ville mest sova eller titta på serier. Och det är ju okej ibland, men i slutet av 2017 bestämde jag mig för att jag behöver se över mitt liv bättre under år 2018. Dels för att jag älskar listor, sammanfattningar och tillbakablickar men också för att jag behöver bli bättre på att komma ihåg bra saker för att peppa min hjärna lite, jag faller så lätt till det negativa. Alltså tycker jag ändå att vi ska titta lite på hur januari såg ut i mitt liv.

En annan grej jag lovat mig själv är att inte ha så himla höga krav på mig själv, alltså får ni en salig blandning av bilder tagna med min halvbra telefonkamera och min något bättre lilla älskade Sony a6000. Tänker att om jag alltid är missnöjd med kvaliteten så visar jag inget, roligare att dela med mig isåfall oavsätt om jag inte är hundra procent nöjd.

Nåja, här kommer lite godbitar ut mitt januari 2018!

janb01

Började året traditionsenligt med en konfektask framför nyårskonserten i Wien. Det gjorde alltid min mamma när jag bodde hemma, och då också jag eftersom att jag alltid varit rätt fastklistrad i min mamma. Tycker ändå att det är en fin tradition, och en dröm jag har är att nångång få se koserten på riktigt på plats i Wien. Tur att det är tillåtet att drömma! Hann också gå några promenader i mörka Vasa under den första veckan i januari då jag ännu var ledig. 

jan01

Hängde med barnen en dag då det ännu var jullov. Vi tittade på netflix, hängde i parken, handlade mat på minimani efter barnens val, åt mycket glass och pulkade. Fina typer att hänga med de här två.

jan03

Ett av mina mål med 2018 är att göra mer mat, och speciellt att pröva på många olika nya maträtter. De två första veckorna i januari lyckades jag och Niclas rätt bra med den grejen, här gjorde jag tomatsoppa och bakade bröd. Efter de där två veckorna har det dock inte gått så bra på matfronten, men tur så finns det mycket tid kvar 2018 ännu att jobba på den saken.

janb03

Solen visade sig äntligen, i både Vasa och i min trappuppgång i Jeppis, efter några långa mörka månader.

jan05

Piffade upp mig en lördagskväll och hade lite extra tid för att ta lite egobilder. Niclas försökte störa mig men istället blev det en söt bild.

jant12

Orsaken till att jag piffat upp mig var för att träffa de här bra typerna! Med åren har utgångar verkligen minskat men nu som då är det minsann trevlig att hänga med flicksen, blanda några drinkar, lägga klackarna på och dansa bort natten.

janb02

Några kaffen har jag hunnit med i både Vasa och Jeppis. Inte lika många fredagskaffen med flickorna som vanligt kan jag känna men glad för de jag hunnit med. Är också himla glad för att det blivit traditon att ta en kaffe med Martina och Isabelle varje vecka i Jeppis, kanske det ända att se framemot med Jeppis just nu när vi alla bara räknar ner dagarna till att få flytta därifrån.

jan08 jan11

Hängde i Solf en dag. Gick en promenad med Nicke och tittade på mommo och moffas hus och drömde om att det kanske kunde vara vårt hem i framtiden. Sen kom också min bror och nästan hela hans familj hem till våra föräldrar för pizza och marängsviss, mammas bravur! 

janb04 
I slutet av månaden hängde jag lite mera med de här två söta. Tillsammans med min mamma hängde vi på Svingeling en söndag. Ett väldans lyckat koncept då jag fick tid att sitta ner med min mamma och prata om livet och också tid för att leka med busfröna. 

Sen var evighetslånga januari slut och februari kom och knackade på. Februari, årets krotaste månad. Sista hela månaden i mitt liv (troligtvis) jag bor i Jeppis. Månaden då det igen är ljust när jag går till skolan och ännu ljust när jag går hem. Tack och lov tog januari slut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar