2017-04-25

Vår?

Hur kan det vara maj om bara en vecka? Det känns som att någon har lurat mig, som att någon bläddrat fram två eller tre blad i min kalender för att skoja lite. För hur kan sommaren knacka på dörren då det igår virvlade snöslask i luften?

Men hur jag än inte förstår så är det maj om en vecka, skolan börjar snart lida mot sitt slut och sommarjobb och sommarflytt närmar sig. Jag jobbar hårt på att inte vara nervös och inte vara en kontrollfreak, men ibland faller jag dit när jag tänker på att jag om sisådär om en månad ska flytta till Nagu för sommaren, och samtidigt börja på ett nytt jobb med helt nya människor. Ibland går det inte ihop i mitt huvud hur jag kan vara en osäker och nervös människa samtidigt som jag gör galna saker som är så långt utanför min comfortzone, det gör mig knäpp. Tur att Nicke också kommer med till Nagu i alla fall.

Nagu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar